Outer façade of the Portico of Glory
The Portico of Glory was completed with a façade open to the outside that underwent several interventions until it was replaced by the baroque Obradoiro façade. From this missing façade, at the end of the Way, different architectural and sculptural elements that allow us to infer its original structure and program are preserved.Busto relicario de Santa Florina
Santiago de Compostela, Jorge Cedeira, o Mozo, 1594. Prata, prata sobredorada e esmaltes O arcebispo compostelán Gaspar de Ávalos acompañou, no ano 1543, ao rei Carlos I na súa viaxe por Italia e Alemaña, aproveitando para facerse con importantes obxectos artísticos e...
Fragmento de cornixa
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...
Santiago Matamoros da Duquesa de Aveiro
Atr. Roma, Ca. 1677. Prata repuxada, fundida e cincelada As representacións da lendaria aparición de Santiago na Batalla de Clavijo tiveron un especial desenvolvemento no período barroco, fundamentalmente, desde a propia catedral compostelá. Con todo, neste caso,...
Santiago Peregrino
Santiago de Compostela, Enrique Mayer, 1919. Acibeche e prata.Esta delicada imaxe de Santiago peregrino reproduce en acibeche a escultura pétrea recolocada, xunto a outras imaxes, no primeiro corpo da Torre do Reloxo e, posiblemente, se trate dunha ofrenda ao...
Soldado do grupo da Matanza dos Inocentes
Obradoiro compostelán de tradición mateana, Ca. 1250-1350. Granito con restos de policromía. Localización orixinal descoñecida na catedral. A pasaxe da Matanza dos Inocentes aparece descrita no Evanxeo de San Mateo e tivo, tamén, amplo dsenvolvemento nos apócrifos....
Rei Herodes da Matanza dos Inocentes
Obradoiro compostelán de tradición mateana, Ca. 1250-1350. Granito con restos de policromía. Localización orixinal descoñecida na catedral. A pasaxe da Matanza dos Inocentes aparece descrita no Evanxeo de San Mateo e tivo, tamén, amplo dsenvolvemento nos apócrifos....
Soldado e nai da Matanza dos Inocentes
Obradoiro compostelán de tradición mateana, Ca. 1250-1350. Granito con restos de policromía. Localización orixinal descoñecida na catedral. A pasaxe da Matanza dos Inocentes aparece descrita no Evanxeo de San Mateo e tivo, tamén, amplo dsenvolvemento nos apócrifos....
Saión da Matanza dos Inocentes
Obradoiro compostelán de tradición mateana, Ca. 1250-1350. Granito con restos de policromía. Localización orixinal descoñecida na catedral. A pasaxe da Matanza dos Inocentes aparece descrita no Evanxeo de San Mateo e tivo, tamén, amplo dsenvolvemento nos apócrifos....
King Herodes of the Massacre of the Innocents
Workshop from Compostela of Matean tradition, Ca. 1250-1350. Granite with remains of polychrome. Unknown original location in the cathedral. The passage of the Massacre of the Innocents appears in the Gospel of St. Matthew and was also broadly featured in the...
Anxo con cartela
Taller compostelán de influencia mateana. Primeira metade do S. XIII. Granito A cerimonia de consagración da catedral, en 1211, serve tamén para establecer a conclusión do proxecto mateano que se iniciou cara a 1168.Con todo, as obras habían de continuar no complexo...
San Mateo
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito A imaxe de San Mateo actualmente exposta no Museo Catedral procede da fachada ao lado sur do coro pétreo do Mestre Mateo, concretamente do último tramo da mesma, na que formaría grupo co resto de Evanxelistas.Tras ser...
Relevo con figuras femininas
Atr. Taller bearnés activo en Compostela. Ca. 1150. Mármore Este fragmento de relevo actualmente conservado no Museo Catedral podería proceder do veciño Mosteiro de Antealtares, onde foi achado nos anos 40 do século pasado.Atribuíuse a un taller de formación bearnesa...
Altar Maior de Xelmírez
O 22 de abril de 1101 era consagrado Bispo de Santiago Diego Xelmírez, un personaxe fundamental para a catedral e, entre outras cousas, gran impulsor da construción da catedral románica e mecenas das artes. Cinco anos despois, tamén un 22 de abril, sería a data en que...
Aarón e Nahún
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito O coro pétreo labrado polo Mestre Mateo como parte do seu proxecto de culminación e renovación da catedral de Santiago para a súa solemne consagración, que tivo lugar no ano 1211, incluía unha serie de esculturas de...
Daniel e Isaías
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Estas dúas figuras, identificadas cos profetas Daniel e Isaías e procedentes do coro pétreo do Mestre Mateo, atópanse situadas, actualmente, no nivel intermedio do primeiro tramo, ao lado esquerdo, da fachada da Porta...
Salomón e Moisés
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito O primeiro tramo da esquerda da fachada da Porta Santa está rematado polas figuras do rei Salomón e Moisés procedentes do coro do Mestre Mateo. Ambas as figuras atoparíanse, orixinalmente, nos respectivos extremos do...
San Andrés e San Simón
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoAs imaxes hoxe situadas na parte inferior do segundo tramo ao lado esquerdo da fachada da Porta Santa foron identificadas como os apóstolos Andrés e Simón, respectivamente.O primeiro deles iniciaba, no coro mateano, o...
Pedro Froilaz
Pedro Froilaz, Conde de Traba, foi un personaxe fundamental na historia de Galicia na transición dos séculos XI ao XII. Foi un dos máis leais colaboradores de Raimundo de Borgoña e, tras a súa morte, fíxose cargo da educación do que habería de ser rei Afonso VII. Nas...
Berenguela
Aínda que hai constancia do desexo do rei Afonso VII por enterrarse na catedral de Santiago xunto ao seu pai, Raimundo de Borgoña, finalmente, á súa morte en 1157, foi enterrado na catedral de Toledo. En cambio, a súa esposa, Berenguela de Barcelona, falecida en 1149,...
Santiago o Menor
Taller compostelán de influencia mateana. Ca. 1225. Granito con restos de policromía O culto ao "outro Santiago" da catedral tivo importancia desde época xelmiriana, en que Urraca regalou ao arcebispo a reliquia da súa cabeza, que pasou a conservarse nunha arca de...
Doelas co castigo dos luxuriosos
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Ambas as pezas deberon formar parte da primitiva fachada occidental da catedral, probablemente situadas no seu lado sur, en relación coa temática desenvolvida, inmediatamente a continuación, no Pórtico da Gloria. Serían...
Relicario de San Clemente
Santiago de Compostela, Atr. Duarte Cedeira, o Mozo, 1594. Prata sobredorada e esmaltes A realización desta peza, en época do arcebispo Juan de Sanclemente e, probablemente, a cargo dun dos prateiros da familia dos Cedeira, de orixe portuguesa e asentados en...
Relicario de Santa Bárbara
Valladolid, Juan Álvarez segundo deseño de Juan A. García de Bouzas, 1733.Prata sobredorada e na súa cor O encargo desta peza por parte do Cabido compostelán correspóndese co agradecemento a Santa Bárbara pola súa intercesión en favor da catedral tras a caída dun raio...
Anunciación
Taller compostelán, primeira metade do século XIII. Granito con restos de policromía Este conxunto tería a súa orixe nunha capela dedicada á Nosa Señora da O pertencente ao gremio de tecedores da cidade de Santiago, a cal no século XVI trasladaríase á Corticela, onde...
Saúl e Zacarías
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoAs figuras, procedentes do coro do Mestre Mateo, que ocupan o nivel intermedio no segundo tramo ao lado esquerdo da fachada da Porta Santa foron identificadas con Saúl e Zacarías.O lado sur da fachada do trascoro estaba...
San Lucas e Axeo
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Pertencentes ao grupo de personaxes bíblicos que coroaban as fachadas do coro do Mestre Mateo e que foron reutilizadas na fachada da Porta Santa, actualmente, as imaxes identificadas con San Lucas e o profeta Axeo,...
Abdías e Santo Tomás
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito As esculturas identificadas co profeta Abdías e Santo Tomás, procedentes do coro pétreo do Mestre Mateo, atópanse actualmente na parte inferior do primeiro tramo da dereita da fachada da Porta Santa.Abdías, o profeta que...
Samuel e San Felipe
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoAs dúas imaxes, procedentes do coro do Mestre Mateo, que ocupan o nivel intermedio no primeiro tramo ao lado dereito da fachada da Porta Santa son as identificadas co profeta Samuel e co apóstolo Felipe.O primeiro deles...
Miqueas e Oseas
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito As figuras procedentes do coro pétreo do Mestre Mateo que integran a parte alta do primeiro tramo ao lado dereito da fachada de Praterías son as identificadas como os profetas Miqueas e Oseas.O primeiro deles ocuparía o...
Habacuc e Xonás
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Na parte inferior do segundo tramo ao lado dereito da fachada da Porta Santa, atópanse as esculturas identificadas cos profetas Habacuc e Xonás, procedentes do coro do Mestre Mateo.Ambas as pezas iniciarían e...
Xeremías e Santiago o Maior
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito As imaxes do profeta Xeremías e de Santiago o Maior, realizadas polo taller do Mestre Mateo para o coro da catedral compostelá, atópanse actualmente no nivel intermedio do último tramo ao lado dereito da portada da Porta...
Malaquías e San Marcos
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito As esculturas identificadas coas representacións do profeta Malaquías e do Evanxelista San Marcos, forman parte do conxunto de pezas que coroaban as fachadas exteriores do coro do Mestre Mateo e que, despois da súa...
Cabalos do cortexo dos Reis Magos
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito con restos de policromía O acceso dos cóengos da catedral ao interior do coro, que ocupaba os primeiros tramos da nave central da catedral, realizábase a través da porta aberta na súa cabeceira, para o que era necesario...
Torre do muro exterior do Coro
Mestre Mateo. Ca. 1200. Granito con restos de policromía A crestería da cerca exterior do coro do Mestre Mateo decorábase cunha sucesión de figuras de personaxes bíblicos, catro en cada tramo entre columnas da catedral, separados por elementos arquitectónicos con...
Rei David
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Do mesmo xeito que a súa parella, a figura do rei Salomón, a estatua do rei David formaba parte do conxunto escultórico da fachada do Pórtico da Gloria; e ambas foron trasladadas no século XVII ao peitoril da loxia que...
Rei Salomón
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Esta estatua, que representa ao rei Salomón, creouse para a fachada do Pórtico da Gloria e, tras a modificación realizada no século XVI, foi retirada da súa localización orixinal e, posteriormente, trasladouse ao peitoril...
Muller con acios de uvas
Mestre da Porta Francíxena. 1105-1112. Mármore Este fragmento de relevo feminino, de longa melena rizada e que porta en cada man, xunto aos seus peitos senllos acios de uvas, procedería da fachada do Paraíso e podería ter correspondencia, por características e...
Mes de Febreiro
Mestre da Porta Francíxena. Ca. 1103-1110. Granito Trátase dun dos relevos pertencentes á desaparecida Fachada do Paraíso da catedral que foron recuperados. Esta fachada, foi substituída nas décadas centrais do século XVIII pola actual da Azibechería e, a través dela,...
Reconvención de Adán e Eva
Atr. Mestre da Traizón. Ca. 1100. Granito Grazas á descrición da fachada do Paraíso que aparece no Códice Calixtino sábese a localización orixinal deste relevo, que facía parella co da Expulsión do Paraíso que foi recolocado na fachada de Praterías. Tras a demolición...
Fustes entorchados
Mestre das columnas entorchadas, 1103-1110. Mármore Na detallada descrición que, da fachada do Paraíso, realiza o Códice Calixtino, detense nas columnas que flanqueaban ambas as portas, pezas ás que pertencerían os catro fustes case completos e outros dous fragmentos...
Santiago sedente e coroado
Taller compostelán, Ca. 1250-1350. Granito policromado. Trátase dunha curiosa evolución do modelo iconográfico creado polo Mestre Mateo no parteluz do Pórtico da Gloria e no altar maior, sobre todo, en relación con este último, ao incorporar a coroa que, durante moito...
Tímpano da entrada de Xesús en Xerusalén
Taller compostelán. Ca. 1240-1250. Granito Trátase dunha peza que orixinalmente presidiu a portada principal da Igrexa de Santo Domingo de Bonaval, fundación dominica situada na entrada do Camiño de Santiago na cidade. No século XVII, en que se reformou o templo, a...
Anunciación
Coimbra, Atr. Mestre Pero, Ca. 1325. Calcaria policromada Este conxunto formou parte de senllos altares situados no trascoro, onde permaneceron ata mediados do século XIX en que a Virxe foi substituída pola da Anunciación do gremio dos tecedores. Tempo despois,...
Tímpano de Dona Leonor
O chamado Tímpano de Dona Leonor, atopábase situado nunha capela próxima á fachada occidental da catedral. Como outros da cidade de Santiago, parte do modelo do que fixo o Mestre Mateo para a portada do trascoro.Unha inscrición, CAPELLA: DONA: LEONOR, confirma a...
Virxe do Perdón
Anónimo, segundo cuarto do século XV. Alabastro con restos de policromía. Esta delicada imaxe de alabastro policromado presidía o retablo da capela do arcebispo Lope de Mendoza, que estaba situada, desde mediados do século XV, no lugar que actualmente ocupa a capela...
San Miguel pesando as ánimas
Coimbra, Atr. Joao Afonso, segunda metade do século XV. Calcaria policromada Tradicionalmente relacionouse esta imaxe con aquela que, segundo as crónicas, coroaba a chamada Torre do Anxo ou de San Miguel, que se achaba nun dos ángulos da fachada norte da catedral. Con...
Profeta Abraham
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Esta imaxe faría parella, probablemente situada a cada lado da porta ao lado norte da fachada exterior do Pórtico da Gloria, coa identificada como Isaac; dous dos patriarcas do Antigo Testamento, pai e fillo, que...
Profeta Isaac
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Cara a 1520, a fachada exterior do Pórtico da Gloria que, ata entón estaba permanentemente aberta, foi reformada para colocar unhas portas exteriores que obrigaron a retirar algúns elementos arquitectónicos e o conxunto...
Profeta Elías
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoEsta placa en altorrelevo procede da desaparecida fachada exterior do Pórtico da Gloria, na que estaría situada nunha das súas xambas, facendo parella con outra peza que, como esta, consérvase tamén no Museo de Pontevedra...
Profeta Enoc
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoComo a súa parella, identificada como Elías, formaba parte do conxunto escultórico da fachada exterior do Pórtico da Gloria, do que foron retiradas na súa reforma do ano 1520. Ambas pertencen, na actualidade, ao Museo de...