Santiago cathedral clock

Arte e oficio en Compostela
Situándonos nos comezos do século pasado, podemos dicir que Santiago segue a ser unha cidade onde as mal chamadas artes menores continuaban desenvolvéndose de xeito simultáneo nas diferentes zonas do seu centro urbano, no que salientaban tallistas, ourives e...

Antecedentes arqueolóxicos Arte antiga, arte castrexa
Este primeiro ámbito está constituído por distintos obxectos simbólicos e decorativos, elaborados en prata, vidro e bronce, que pertencen á culturas primitivas e castrexa. Colar fenicio-púnico A invención do vidro opaco atribúese aos exipcios; é coñecida a “faienza”,...

Xoiaría representativa. Xoieiro materno
Esmalte de Carlos II e adobíos de brillantes Esmalte ao lume sobre lámina de ouro do rei Carlos II que representa o derradeiro rei da casa de Austria.Nel, o monarca aparece ataviado con armadura, pano de encaixe flamengo e banda de capitán xeneral, ao xeito no que foi...

M. Miranda (bosquexos)
Manuel Miranda é un dos tallistas e imaxineiros composteláns máis sobranceiros de principios do século XX. Alumno e compañeiro de Francisco Asorey e, á vez, un dos profesores de Cástor Lata Montoiro, o seu labor desenvolveuse no terreo da imaxinería relixiosa; nese momento histórico as imaxes dese tipo eran as de maior demanda, e a elas dedicou o seu labor escultórico.

Xerusalén
A Terra Santa por antonomasia é Xerusalén, lugar de referencia para a cristiandade, que se converte en símbolo como consecuencia da viaxe realizada pola que pasará á historia como santa Helena, nai de Constantino I. Ambos os dous abrazarán o cristianismo, que se...

Santiago
Este ámbito amosa un peregrino xacobeo exento, unha talla de peregrino de vulto redondo das que non é habitual atopar referencias e que porta como insignias 2 vieiras no chapeu e 3 na súa capa-esclavina.O número 3 significa trindade e perfección; así, no tombo B da...

Porcelana e cristal
Dentro das artes decorativo-suntuarias, dous materiais xorden como novidade en Occidente nos séculos XVII-XVIII: o vidro con alto contido en chumbo, que tomará prestado o nome de “cristal”, e a porcelana.O secreto da porcelana, coñecida en Oriente e cobizada e...

Enxoval dos deáns composteláns
Denominamos deste xeito un grupo heteroxéneo de obxectos de uso privado dos deáns composteláns que habitaron a coñecida como “Casa do Deán”, na rúa do Vilar n.o 1. Entre eles, mencionamos o abano denominado “de alto custo” ou de “as mil caras”, en prata dourada,...

Acibeche
O "gagates" da Antigüidade clásica grega (polo seu achado no río Gagas) é en Santiago de Compostela, baixo o nome xa clásico de acibeche ―derivado do árabe―, un dos materiais indisolublemente unidos á peregrinación xacobea e mais á cidade de Santiago. Historicamente,...

Marfil Arte civil oriental
De Oriente chegan a Occidente dúas manifestacións artísticas: por unha banda, da India; por outra, da China, especialmente de Cantón.Cantón convértese, sobre todo a partir do século XVII, no porto comercial por excelencia con Occidente a través das compañías chamadas...

Marfil e téxtiles Arte relixiosa
Este ámbito contén dous tipos de elementos de carácter cristián: por unha banda, o marfil que provén de Oriente e, por outra, os téxtiles con orixe na arte copta.Enténdese por arte copta a desenvolvida en Exipto a partir dos séculos III-IV d. C (período...

Roma
Agnus Dei Desde os tempos de Amalarius, ano 820, en adiante atopamos o uso frecuente do agnus Dei, que se elaboraba coa parte non consumida do cirio pascual vaticano do ano anterior ―o que contemplamos nesta exposición é unha reliquia vaticana en cera virxe do papa...

Marfil Deidades femininas na historia
Marfil: Athenea-Tyche-Senuna (Minerva-Fortuna-Senuna) Lar grecorromano do que, pola súa tipoloxía e posición da man en actitude de guindar unha lanza, só se coñece un referente, en bronce, no Museo Británico.O que expoñemos está datado ao redor dos séculos I ou II d....

Pratería compostelá, talla e documentos bibliográficos
Atopamos neste ámbito tres elementos diferenciables: traballos de pratería, documentos e a talla de santo Eloi, patrón dos prateiros.De entre as obras de pratería salientamos, en primeiro lugar, os 4 candeeiros en estilo neoclásico, de Francisco Pecul, provenientes do...

Escultura
Neste ámbito móstrase unha miscelánea de tallas de diferentes procedencias e épocas. No centro, contemplamos unha maxestade románica do século XII, que ten a súa orixe nas tallas bizantinas. Trátase dunha imaxe de Cristo que gañou difusión en Italia nos séculos X e...