The Portico of Glory
A masterpiece of the universal history of art, currently mutilated by the reforms carried out in its façade. Master Mateo developed in the Portico a program of apocalyptic and salvific content incorporating a new architectural and sculptural language that led to a Galician art with its own identity.El Museo acoge la exposición “Hospitalitas”, de Las Edades del Hombre
El 19 de junio quedaba inauguraba la XXVII edición de Las Edades del Hombre, en su sede de Santiago de Compostela. Bajo el título de «Hospitalitas. La gracia del encuentro», la exposición podrá visitarse hasta el próximo mes de noviembre, en la cripta del Pórtico de...
La Catedral de Santiago celebra el Día Internacional de los Museos
Cada 18 de mayo se conmemora el Día Internacional de los Museos, en esta ocasión bajo el lema “Museos por la educación y la investigación”. Como es costumbre, el Museo Catedral de Santiago se suma a la celebración, organizando una jornada de puertas abiertas, visitas...
Actividades didácticas no Museo
Hai uns días desenvolveuse "Esta actividade cae en selectividade", cos rapaces de 2º da ESO do IES de Cotabade. É unha das novas ofertas educativas do @museocatedralsc, implementadas grazas ás axudas da Xunta de Galicia a centros museísticos, e que estarán dispoñibles...
Conclúe a reordenación museográfica do espazo do Panteón Real
A Fundación Catedral de Santiago acaba de rematar os traballos de reordenación museográfica do espazo sacro formado pola capela das Reliquias e Panteón Real. En concreto, a Fundación Catedral, a través da Casa da Fábrica, realizou o proxecto de reordenación...
XVI Jornadas de Museólogos de la Iglesia
Entre el 11 y el 13 de marzo, la catedral de la Almudena de Madrid acogió las XVI Jornadas de Museólogos de la Iglesia, que cada año reúne a los principales museos de la Iglesia española y que organiza la Subcomisión Episcopal para el Patrimonio Cultural. Durante tres...
A Catedral de Santiago renova a iluminación da Biblioteca e Sala Capitulares
A Fundación Catedral de Santiago continúa a desenvolver o proxecto de renovación de iluminación no Museo. Nestes momentos acábanse de rematar os traballos correspondentes á Biblioteca e á Sala Capitular, dous espazos patrimoniais que se atopan no edificio claustral. O...
A Real Academia Galega de Belas Artes entrega a súa Medalla de Honra á Fundación Catedral de Santiago
A Real Academia Galega de Belas Artes celebrou hoxe unha sesión extraordinaria pública con motivo da entrega da Medalla de Honra da RAGBA á Fundación Catedral de Santiago. O acto celebrouse no Instituto de Estudos Galegos Padre Sarmiento ao que asistiron o presidente...
O Museo reedita a Guía de visita ao Pórtico da Gloria
A Fundación Catedral de Santiago acaba de reeditar a Guía de visita do Pórtico da Gloria, con contido actualizado e novas fotografías, realizadas polo compostelán Adolfo Enríquez. Dispoñible nas Tendas-librería da catedral e nas taquillas do Museo.
Sepulcro atribuído a Raimundo de Borgoña, Conde de Galicia (1065 – 1107)
Raimundo de Borgoña chegou desde máis aló dos Pireneos convencido de contribuír na loita contra a invasión musulmá. Casado con Urraca I, xuntos influíron notablemente no nomeamento do Bispo Diego Xelmírez, quen habería de...
Sepulcro de Pedro Froilaz, Conde de Traba (ca. 1075 – 1126)
Personaxe crave na historia de Galicia nos últimos anos do século XI e principios do século XII. Trátase da incorporación máis recente ao Panteón Real compostelán, pois aínda que foi enterrado na catedral tras a súa morte...
Sepulcro da Raíña Berenguela (1108 – 1149)
Filla do Conde de Barcelona Berenguer III, contraeu matrimonio concertado con quen habería de converterse no Emperador Afonso VII. Foi unha raíña moi popular e respectada, con moita influencia na corte, pero tamén astuta...
Sepulcro tradicionalmente atribuído a Fernando II (1137 – 1188)
Fernando II foi un rei fundamental para a catedral compostelá, impulsando a fin das obras, coa xenerosa pensión vitalicia concedida ao Mestre Mateo en 1168. En 1180, deixou escrita a súa elección da catedral compostelá como lugar de enterramento e, á súa morte, en...
Sepulcro tradicionalmente atribuído a Afonso VIII (IX) (1171-1230) Copiar
Tradicionalmente, este sepulcro foi identificado co do rei Afonso VIII (IX), aínda que cuestións estilísticas parecen levar a peza a un momento anterior que encaixaría cronoloxicamente cos últimos anos do proxecto mateano,...
Sepulcro tradicionalmente atribuído a Afonso VIII (IX) (1171-1230)
Tradicionalmente, este sepulcro foi identificado co do rei Afonso VIII (IX), aínda que cuestións estilísticas parecen levar a peza a un momento anterior que encaixaría cronoloxicamente cos últimos anos do proxecto mateano,...
Sepulcro da Raíña Xoana de Castro (principios do século XIV – 1374)
Foi unha muller moi rica e distinguida, procedente dunha familia galega destacada e cunha especial relación coa catedral compostelá.Coñecida coloquialmente como Xoana “a desamada”, xa que o seu matrimonio con Pedro I dura...
Cáliz do Chantre Gondar
Salamanca, Ignacio Montero, Ca. 1753. Ouro fundido e cincelado Trátase dun cáliz rococó, con abundante decoración na que se combinan motivos xacobeos con simboloxía eucarística, elementos alegóricos e vexetais. Debe o seu nome ao cóengo Andrés de Gondar, que ocupou o...
Cáliz do Arcebispo Monroy
Roma, Ca. 1685. Prata sobredourada Un dos vasos sacros máis destacados do Tesouro catedralicio é o chamado Cáliz do Arcebispo Monroy, cuxas armas aparecen nunha lámina de prata engadida con posterioridade á realización desta peza, de probable factura nalgún dos...
Esclavina do Santo Apóstolo
Salamanca, Juan de Figueroa, 1704. Prata, prata sobredourada e pedrería No 1211, con motivo da solemne consagración da catedral compostelá, o Mestre Mateo completou o seu proxecto na catedral cunha imaxe sedente de Santiago que seguía o modelo do seu homónimo do...
O Pórtico da Gloria
Obra mestra da historia da arte universal, actualmente móstrase mutilado polas reformas realizadas na súa fachada. O Mestre Mateo desenvolve, no Pórtico, un programa de contido apocalíptico e salvífico incorporando unha nova linguaxe arquitectónica e escultórico que...
Parteluz do Pórtico da Gloria
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1188. Granito e mármore Na parte central do conxunto do Pórtico, sostendo o gran tímpano onde se representa a Gloria presidida por Cristo redentor do Home e triunfador sobre a morte, atópase o parteluz, formado por un groso piar dunha...
Santiago Peregrino de Geoffroy Coquatrix
París, Taller Real, Ca. 1321. Ouro, prata dourada e esmaltes Trátase, tal e como consta na cartela que a figura porta na súa man esquerda, dunha ofrenda de peregrinación do parisiense Geoffroy Coquatrix, importante personaxe da corte francesa da época e que estaba...
O Reloxo da Catedral
O reloxo que se atopa na súa torre da catedral de Santiago foi construido en 1831 polo ferrolán Andrés Antelo e, polo seu deseño e acabado, é un referente da reloxería. Este reloxo pode interpretarse como un símbolo da proxección que tivo en Galicia o alto grao de...
Busto relicario de Santiago Alfeo
Santiago de Compostela, Atr. Rodrigo Eáns, 1332. Plata sobredorada, piedras preciosas y esmaltes. En 1116 a raíña Urraca apoderouse desta reliquia, traída anos antes desde Xerusalén a Braga, converténdose, desde entón, no outro Santiago da catedral. En época do...
Rosetón da fachada do Pórtico da Gloria
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito A iluminación xogaba un papel crave na escenografía sacra creada polo Mestre Mateo na catedral compostelá. Para iso tiñan especial importancia os vans abertos na fachada exterior do Pórtico da Gloria, aberta na súa...
Raimundo de Borgoña
O Conde de Galicia Raimundo de Borgoña, introduciu esta dinastía na monarquía galaico-leonesa. Foi cónxuxe de raíña Urraca, filla do rei Afonso VI e irmán de Guido, o Papa Calixto II (1119-1124). Ambos tiveron unha estreita colaboración co arcebispo Diego Xelmírez,...
Arco central da fachada
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoEntre os elementos arquitectónicos recuperados, en diferentes momentos, procedentes da fachada exterior do Pórtico da Gloria, atópanse unha serie de fragmentos que poderían corresponder ás arquivoltas que formaban o seu...
Columnas da fachada de Praterías
A fachada de Praterías é a única das portadas medievais da catedral que chegou aos nosos días, aínda que con diversas intervencións e engadidos, procedentes doutros espazos catedralicios, que modificaron a súa aparencia orixinal. En todo ese quebracabezas, que inclúe...
Reconstrucción do Coro Pétreo
Tras a súa derriba nos primeiros anos do século XVII, algunhas pezas do coro reutilizáronse noutros lugares da catedral e outras moitas empregáronse como simple material construtivo en diversos proxectos que, naquel momento levaban a cabo na catedral. Nas primeiras...
Figura do Apóstolo Xoan?
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito No primeiro tramo da fachada sur do coro do Mestre Mateo repetiríase a secuencia de personaxes do piar ao lado dereito da parte central do Pórtico da Gloria, formado polos apóstolos Pedro, Paulo, Santiago e Xoán. Con este...
Rei David
Mestre da Porta Francíxena. Ca. 1100-1110. Granito A delicada imaxe en relevo de David músico vencendo ao demo, hoxe situada no contraforte esquerdo da fachada de Praterías, forma parte do conxunto de pezas trasladadas, no seu día, desde a fachada do Paraíso; alí,...
Clave do arco central da fachada
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito con restos de policromía Entre os diversos fragmentos arquitectónicos, con decoración escultórica, atribuídos á desaparecida fachada exterior do Pórtico da Gloria, consérvanse varias pezas que procederían das tres...
Fragmento de cornixa
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...
Fragmento de cornixa
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...
Fragmento de cornixa
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...
Fragmento de cornixa
Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...
Santiago Peregrino de Iohannes Roucel
París, Ca. 1400. Prata sobredorada e na súa cor, cobre sobredorado e esmaltes No amplo basamento desta figura dáse conta da súa ofrenda de peregrinación por parte do cabaleiro francés Johannes Roucel (Jean de Roussay) e a súa esposa Johana, cuxas armas figuran nos...
Relicario da Santa Espiña
Zaragoza, Ca. 1425. Prata, esmalte e cristal Posiblemente trátase dunha Ofrenda ao Apóstolo realizada cara ao ano 1425. Dous anxos vestidos con hábito franciscano, portan os instrumentos da Paixón de Cristo e escoltan a bocha central, rematada por un Crucificado, na...
Santiago Peregrino do Arcebispo Isorna
Santiago de Compostela, Francesco Marino, Ca. 1445. Prata sobredorada, pedras preciosas e esmaltes Esta imaxe de devoción foi un encargo que realizou o arcebispo Álvaro Núñez de Isorna ao prateiro de orixe italiana, pero activo en Compostela, Francesco Marino, para a...
Virxe da Azucena
Santiago de Compostela, Atr. Francesco Marino, primeiro terzo do século XV, prata sobredourada, esmaltes e pedras preciosas. Unha das pezas do Tesouro compostelán atribuídas ao prateiro italiano Francesco Marino, que traballaría en Santiago para os arcebispos Lope de...
Figura de San Pedro
Santiago de Compostela, Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas Esta peza forma parte do conxunto de imaxes de devoción encargadas polo arcebispo Lope de Mendoza para o seu oratorio privado, posteriormente adquiridas polo seu sucesor, Álvaro Núñez de...
Figura de San Xoán Bautista
Santiago de Compostela, Ca. 1425. Prata sobredorada, esmalte e pedras preciosas Xunto á figura de San Pedro son as dúas imaxes do conxunto procedente do oratorio do arcebispo Lope de Mendoza que se atribuíron á man dalgún mestre prateiro compostelán da época por...
Figura de San Andrés
Santiago de Compostela, Atr. Francesco Marino. Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas Trátase dunha das cinco imaxes de devoción procedentes do oratorio do arcebispo Lope de Mendoza que se conservaron no Tesouro compostelán e, delas, a única...
Cruz de Ordoño II
León, Atr. taller renano activo nesa cidade. Ca. 1060 Ouro e alma de madeira de cedro. Posiblemente trátase dunha ofrenda realizada, cara ao ano 1060, polos reis Fernando I e Sancha, aínda que, no seu día, creuse anterior e ofrenda de Ordoño II, de aí o nome polo que...
Figura de San Francisco de Asís
Santiago de Compostela, Atr. Vicente Flamengo, Ca. 1425.Prata sobredorada, esmalte e pedras preciosas O hábito franciscano, así como a súa caracterización e os atributos que porta nas súas mans, a caveira e a cruz, identifican a imaxe de San Francisco de Asís...
Cruz dos Roleos
Taller renano, Ca. 1065. Prata sobredourada e repuxada e alma de madeira de cedro A decoración gravada na lámina de prata sobredourada, en forma de roleos en “ S” que percorren toda a peza, terminou por dar nome a esta cruz, coetánea, aproximadamente, do momento do...
Cruz Patriarcal de Xerusalén
Xerusalén, segundo cuarto do século XII. Ouro e alma de madeira de cedro. Realizada nun taller de Xerusalén, esta tipoloxía foi habitual nas catedrais e grandes mosteiros europeos dos anos centrais do século XII. Tradicionalmente, considerouse procedente do Mosteiro...
Figura de San Domingos de Guzmán
Santiago de Compostela. Atr. Vicente Flamengo, Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas. Os dous santos fundadores das ordes mendicantes, que tan importante papel ían ter na atención aos peregrinos e, en Compostela, cos seus respectivos conventos de...
Cruz das Perlas
Atr. París, Ca. 1380-1400. Ouro e prata sobredourada, esmaltes, perlas e xemas. Polas súas características estilísticas crese realizada nun taller parisiense nas últimas décadas do século XIV e a súa presenza no Tesouro compostelán corresponderíase cunha ofrenda de...
Busto relicario de Santa Paulina
Santiago de Compostela, Jorge Cedeira, o vello, 1553. Prata, esmaltes e pedras preciosas. O portugués Jorge Cedeira, o vello, deu inicio en Compostela, onde se asentou no ano 1542, a unha gran saga de prateiros que haberían de deixar pegada na cidade e na súa...
Custodia Procesional
Santiago de Compostela, Antonio de Arfe, 1539-1545 e 1573. Prata sobredourada Como outras catedrais españolas, en 1539, o Cabido encargou ao prestixioso taller valisoletano dos Arfe a realización dunha monumental custodia, para cuxa realización, desprazaríase a...
The restoration of the Pórtico de la Gloria has been possible thanks to the patronage of the Fundación Barrié