The Portico of Glory

A masterpiece of the universal history of art, currently mutilated by the reforms carried out in its façade. Master Mateo developed in the Portico a program of apocalyptic and salvific content incorporating a new architectural and sculptural language that led to a Galician art with its own identity.
Actividades didácticas no Museo

Actividades didácticas no Museo

Hai uns días desenvolveuse "Esta actividade cae en selectividade", cos rapaces de 2º da ESO do IES de Cotabade. É unha das novas ofertas educativas do @museocatedralsc, implementadas grazas ás axudas da Xunta de Galicia a centros museísticos, e que estarán dispoñibles...

XVI Jornadas de Museólogos de la Iglesia

XVI Jornadas de Museólogos de la Iglesia

Entre el 11 y el 13 de marzo, la catedral de la Almudena de Madrid acogió las XVI Jornadas de Museólogos de la Iglesia, que cada año reúne a los principales museos de la Iglesia española y que organiza la Subcomisión Episcopal para el Patrimonio Cultural. Durante tres...

O Museo reedita a Guía de visita ao Pórtico da Gloria

O Museo reedita a Guía de visita ao Pórtico da Gloria

A Fundación Catedral de Santiago acaba de reeditar a Guía de visita do Pórtico da Gloria, con contido actualizado e novas fotografías, realizadas polo compostelán Adolfo Enríquez. Dispoñible nas Tendas-librería da catedral e nas taquillas do Museo.

Cáliz do Chantre Gondar

Cáliz do Chantre Gondar

Salamanca, Ignacio Montero, Ca. 1753. Ouro fundido e cincelado Trátase dun cáliz rococó, con abundante decoración na que se combinan motivos xacobeos con simboloxía eucarística, elementos alegóricos e vexetais. Debe o seu nome ao cóengo Andrés de Gondar, que ocupou o...

Cáliz do Arcebispo Monroy

Cáliz do Arcebispo Monroy

Roma, Ca. 1685. Prata sobredourada Un dos vasos sacros máis destacados do Tesouro catedralicio é o chamado Cáliz do Arcebispo Monroy, cuxas armas aparecen nunha lámina de prata engadida con posterioridade á realización desta peza, de probable factura nalgún dos...

Esclavina do Santo Apóstolo

Esclavina do Santo Apóstolo

Salamanca, Juan de Figueroa, 1704. Prata, prata sobredourada e pedrería No 1211, con motivo da solemne consagración da catedral compostelá, o Mestre Mateo completou o seu proxecto na catedral cunha imaxe sedente de Santiago que seguía o modelo do seu homónimo do...

O Pórtico da Gloria

O Pórtico da Gloria

Obra mestra da historia da arte universal, actualmente móstrase mutilado polas reformas realizadas na súa fachada. O Mestre Mateo desenvolve, no Pórtico, un programa de contido apocalíptico e salvífico incorporando unha nova linguaxe arquitectónica e escultórico que...

Parteluz do Pórtico da Gloria

Parteluz do Pórtico da Gloria

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1188. Granito e mármore Na parte central do conxunto do Pórtico, sostendo o gran tímpano onde se representa a Gloria presidida por Cristo redentor do Home e triunfador sobre a morte, atópase o parteluz, formado por un groso piar dunha...

Santiago Peregrino de Geoffroy Coquatrix

Santiago Peregrino de Geoffroy Coquatrix

París, Taller Real, Ca. 1321. Ouro, prata dourada e esmaltes Trátase, tal e como consta na cartela que a figura porta na súa man esquerda, dunha ofrenda de peregrinación do parisiense Geoffroy Coquatrix, importante personaxe da corte francesa da época e que estaba...

O Reloxo da Catedral

O Reloxo da Catedral

O reloxo que se atopa na súa torre da catedral de Santiago foi construido en 1831 polo ferrolán Andrés Antelo e, polo seu deseño e acabado, é un referente da reloxería. Este reloxo pode interpretarse como un símbolo da proxección que tivo en Galicia o alto grao de...

Busto relicario de Santiago Alfeo

Busto relicario de Santiago Alfeo

Santiago de Compostela, Atr. Rodrigo Eáns, 1332. Plata sobredorada, piedras preciosas y esmaltes. En 1116 a raíña Urraca apoderouse desta reliquia, traída anos antes desde Xerusalén a Braga, converténdose, desde entón, no outro Santiago da catedral. En época do...

Raimundo de Borgoña

Raimundo de Borgoña

O Conde de Galicia Raimundo de Borgoña, introduciu esta dinastía na monarquía galaico-leonesa. Foi cónxuxe de raíña Urraca, filla do rei Afonso VI e irmán de Guido, o Papa Calixto II (1119-1124). Ambos tiveron unha estreita colaboración co arcebispo Diego Xelmírez,...

Arco central da fachada

Arco central da fachada

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. GranitoEntre os elementos arquitectónicos recuperados, en diferentes momentos, procedentes da fachada exterior do Pórtico da Gloria, atópanse unha serie de fragmentos que poderían corresponder ás arquivoltas que formaban o seu...

Columnas da fachada de Praterías

Columnas da fachada de Praterías

A fachada de Praterías é a única das portadas medievais da catedral que chegou aos nosos días, aínda que con diversas intervencións e engadidos, procedentes doutros espazos catedralicios, que modificaron a súa aparencia orixinal. En todo ese quebracabezas, que inclúe...

Reconstrucción do Coro Pétreo

Reconstrucción do Coro Pétreo

Tras a súa derriba nos primeiros anos do século XVII, algunhas pezas do coro reutilizáronse noutros lugares da catedral e outras moitas empregáronse como simple material construtivo en diversos proxectos que, naquel momento levaban a cabo na catedral. Nas primeiras...

Figura do Apóstolo Xoan?

Figura do Apóstolo Xoan?

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito No primeiro tramo da fachada sur do coro do Mestre Mateo repetiríase a secuencia de personaxes do piar ao lado dereito da parte central do Pórtico da Gloria, formado polos apóstolos Pedro, Paulo, Santiago e Xoán. Con este...

Rei David

Rei David

Mestre da Porta Francíxena. Ca. 1100-1110. Granito A delicada imaxe en relevo de David músico vencendo ao demo, hoxe situada no contraforte esquerdo da fachada de Praterías, forma parte do conxunto de pezas trasladadas, no seu día, desde a fachada do Paraíso; alí,...

Fragmento de cornixa

Fragmento de cornixa

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...

Fragmento de cornixa

Fragmento de cornixa

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...

Fragmento de cornixa

Fragmento de cornixa

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...

Fragmento de cornixa

Fragmento de cornixa

Mestre Mateo e o seu taller. Ca. 1200. Granito Entre os distintos elementos e fragmentos que se foron recuperando da fachada exterior do Pórtico da Gloria atópase un conxunto formado por cinco pezas, cada unha delas enmarcada por medio florón a cada lado, cun arco de...

Santiago Peregrino de Iohannes Roucel

Santiago Peregrino de Iohannes Roucel

París, Ca. 1400. Prata sobredorada e na súa cor, cobre sobredorado e esmaltes No amplo basamento desta figura dáse conta da súa ofrenda de peregrinación por parte do cabaleiro francés Johannes Roucel (Jean de Roussay) e a súa esposa Johana, cuxas armas figuran nos...

Relicario da Santa Espiña

Relicario da Santa Espiña

Zaragoza, Ca. 1425. Prata, esmalte e cristal Posiblemente trátase dunha Ofrenda ao Apóstolo realizada cara ao ano 1425. Dous anxos vestidos con hábito franciscano, portan os instrumentos da Paixón de Cristo e escoltan a bocha central, rematada por un Crucificado, na...

Santiago Peregrino do Arcebispo Isorna

Santiago Peregrino do Arcebispo Isorna

Santiago de Compostela, Francesco Marino, Ca. 1445. Prata sobredorada, pedras preciosas e esmaltes Esta imaxe de devoción foi un encargo que realizou o arcebispo Álvaro Núñez de Isorna ao prateiro de orixe italiana, pero activo en Compostela, Francesco Marino, para a...

Virxe da Azucena

Virxe da Azucena

Santiago de Compostela, Atr. Francesco Marino, primeiro terzo do século XV, prata sobredourada, esmaltes e pedras preciosas. Unha das pezas do Tesouro compostelán atribuídas ao prateiro italiano Francesco Marino, que traballaría en Santiago para os arcebispos Lope de...

Figura de San Pedro

Figura de San Pedro

Santiago de Compostela, Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas Esta peza forma parte do conxunto de imaxes de devoción encargadas polo arcebispo Lope de Mendoza para o seu oratorio privado, posteriormente adquiridas polo seu sucesor, Álvaro Núñez de...

Figura de San Xoán Bautista

Figura de San Xoán Bautista

Santiago de Compostela, Ca. 1425. Prata sobredorada, esmalte e pedras preciosas Xunto á figura de San Pedro son as dúas imaxes do conxunto procedente do oratorio do arcebispo Lope de Mendoza que se atribuíron á man dalgún mestre prateiro compostelán da época por...

Figura de San Andrés

Figura de San Andrés

Santiago de Compostela, Atr. Francesco Marino. Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas Trátase dunha das cinco imaxes de devoción procedentes do oratorio do arcebispo Lope de Mendoza que se conservaron no Tesouro compostelán e, delas, a única...

Cruz de Ordoño II

Cruz de Ordoño II

León, Atr. taller renano activo nesa cidade. Ca. 1060 Ouro e alma de madeira de cedro. Posiblemente trátase dunha ofrenda realizada, cara ao ano 1060, polos reis Fernando I e Sancha, aínda que, no seu día, creuse anterior e ofrenda de Ordoño II, de aí o nome polo que...

Figura de San Francisco de Asís

Figura de San Francisco de Asís

Santiago de Compostela, Atr. Vicente Flamengo, Ca. 1425.Prata sobredorada, esmalte e pedras preciosas O hábito franciscano, así como a súa caracterización e os atributos que porta nas súas mans, a caveira e a cruz, identifican a imaxe de San Francisco de Asís...

Cruz dos Roleos

Cruz dos Roleos

Taller renano, Ca. 1065. Prata sobredourada e repuxada e alma de madeira de cedro A decoración gravada na lámina de prata sobredourada, en forma de roleos en “ S” que percorren toda a peza, terminou por dar nome a esta cruz, coetánea, aproximadamente, do momento do...

Cruz Patriarcal de Xerusalén

Cruz Patriarcal de Xerusalén

Xerusalén, segundo cuarto do século XII. Ouro e alma de madeira de cedro. Realizada nun taller de Xerusalén, esta tipoloxía foi habitual nas catedrais e grandes mosteiros europeos dos anos centrais do século XII. Tradicionalmente, considerouse procedente do Mosteiro...

Figura de San Domingos de Guzmán

Figura de San Domingos de Guzmán

Santiago de Compostela. Atr. Vicente Flamengo, Ca. 1425. Prata sobredourada, esmalte e pedras preciosas. Os dous santos fundadores das ordes mendicantes, que tan importante papel ían ter na atención aos peregrinos e, en Compostela, cos seus respectivos conventos de...

Cruz das Perlas

Cruz das Perlas

Atr. París, Ca. 1380-1400. Ouro e prata sobredourada, esmaltes, perlas e xemas. Polas súas características estilísticas crese realizada nun taller parisiense nas últimas décadas do século XIV e a súa presenza no Tesouro compostelán corresponderíase cunha ofrenda de...

Busto relicario de Santa Paulina

Busto relicario de Santa Paulina

Santiago de Compostela, Jorge Cedeira, o vello, 1553. Prata, esmaltes e pedras preciosas. O portugués Jorge Cedeira, o vello, deu inicio en Compostela, onde se asentou no ano 1542, a unha gran saga de prateiros que haberían de deixar pegada na cidade e na súa...

Custodia Procesional

Custodia Procesional

Santiago de Compostela, Antonio de Arfe, 1539-1545 e 1573. Prata sobredourada Como outras catedrais españolas, en 1539, o Cabido encargou ao prestixioso taller valisoletano dos Arfe a realización dunha monumental custodia, para cuxa realización, desprazaríase a...

The restoration of the Pórtico de la Gloria has been possible thanks to the patronage of the Fundación Barrié

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos.
Privacidad